Dzisiaj: , g. Imieniny:    
   
Powiat Mogileński - Zdrowie i medycyna

Starosta namawia na operatora

2016-06-22 21:46
 

W najbliższą środę, 29 czerwca radni powiatowi ponowią próbę podjęcia uchwały w sprawie wydzierżawienia SPZOZ-u w Mogilnie spółce Centrum Dializa z Sosnowca na najbliższe 30 lat.

Przypomnijmy, podczas minionej sesji Rady Powiatu w dniu 10 czerwca, rajcy przegłosowali wniosek w sprawie zdjęcia z obrad uchwały dotyczącej wyrażenia zgody na zawarcie przez Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej w Mogilnie umowy dzierżawy z tzw. operatorem. W związku z powyższym ta sama uchwała powróci na sesję w dniu 29 czerwca (środa).

- Ostatnia burzliwa sesja ze strony Strzelna spowodowała oddalenie uchwały. 29 czerwca uchwała powróci pod głosowanie radnych. Nie wiem, jak zachowają się radni - mówił starosta Tomasz Barczak.

Starosta mogileński Tomasz Barczak, będąc gościem na posiedzeniu Rady Miejskiej w Mogilnie przedstawił historię restrukturyzacji SPZOZ-u z przeciągu ostatnich kilku lat. Dość sporą część swojej wypowiedzi poświęcił kwestii związanej z operatorem oraz ostatniej burzliwej sesji Rady Powiatu.

- Obrady sesji (...) okazały się być wyreżyserowanym spektaklem przez związkowców i to niekoniecznie pracowników SPZOZ. Wśród nich były osoby, które kierowały reakcją tłumu, mówiąc kiedy klaskać, a kiedy buczeć. Niestety część radnych uznała, że jest to okazja do wypromowania swojej osoby i dała się ponieść atmosferze wiecu, a tym samym nie było klimatu do dyskusji merytorycznej - informował starosta Barczak.

Tomasz Barczak uważa, że Zarządowi Powiatu udało się odtajnić jak najwięcej szczegółów z umowy o dzierżawę operatorską. Jednocześnie dał on szansę wszystkim radnym powiatowym, po podpisaniu stosownej klauzuli poufności na zapoznanie się z jej treścią.

- Po wielkich moich prośbach odtajniono umowę (...) Dwaj radni tj. Wojciech Baran i Robert Musidłowski nie skorzystali z okazji zapoznania się z umową i nie znając jej treści wypowiadali się na sesji 10 czerwca o jej zawartości - mówił starosta Tomasz Barczak.

Starosta mogileński przedstawił także wizję przyszłej struktury SPZOZ-u, jaka miałaby obowiązywać po wprowadzeniu operatora. W Mogilnie docelowo miałby być zlokalizowany odział wewnętrzny, chirurgiczny, ginekologiczno-położniczy oraz pediatryczny przeniesiony ze Strzelna. Z kolei w Strzelnie znajdować miałby się jedynie Zakład Opiekuńczo-Leczniczy. Jednocześnie powyższa zmiana mogłaby nastąpić dopiero po roku 2020, ze względu na trwałość dotychczasowych projektów unijnych.

- Lobby strzeleńskie jest bardzo silne również wśród posłów i senatorów, a także u wojewody i zrobią wszystko, żeby przeciwstawić się tej uchwale (...) Nie wyobrażam sobie, żeby 12-tysięczne miasto i 25-tysięczna gmina była pozbawiona powiatowego szpitala, w tym laboratorium (...) Nie chciałbym, żeby Mogilno stało się zaściankiem - mówił Tomasz Barczak.

Starości wtórował burmistrz Mogilna, Leszek Duszyński, który potwierdza swoje wcześniejsze słowa o silnym szpitalu w Mogilnie. Podobny głos w dyskusji zabierała przewodnicząca Rady Miejskiej w Mogilnie, Teresa Kujawa.

- Uczestniczyłam w tej słynnej sesji wraz z radnym Spólnikiem i byłam po prostu oburzona działaniami naszych sąsiadów (...) Nie powiem już o pewnych epitetach, które kierowano do mieszkańców Mogilna, że nie potrafią się zorganizować z pikietą - mówiła Teresa Kujawa.

Z kolei przeciwko staroście opowiedział się radny Grzegorz Stochliński, według którego szpital stał się "szpitalem wyborczym". Radny negował także utajnienia szczegółów umowy operatorskiej.

- Niestety szpital nasz, mogileński SPZOZ stał się SPZOZ-em i szpitalem wyborczym. Treść umowy dzierżawy została przez spółkę Dializa utajniona. Ja sobie nie wyobrażam, panie starosto, że mógł pan do takiej sytuacji i do rozmów doprowadzić z firmą, która nie chce mieszkańcom i radnym tej umowy pokazać (...) Jest to skandal. W każdym samorządzie powinna być pełna przejrzystość (...) Panie starosto, najlepiej panu wychodzi obsadzanie stanowisk i kasa - grzmiał radny Grzegorz Stochliński.

Dość gorzkie słowa padły również w kierunku burmistrza Strzelna, Ewarysta Matczaka z ust partyjnego kolegi, Pawła Molendy, który uważa, że Strzelno to skansen, a burmistrz Matczak wtrąca się w działania Rady Powiatu.

- Każdy samorząd ma swoje zadania. Jak nie można pomóc, to nie należy przeszkadzać. Burmistrz z sąsiedniej gminy (chodzi o Ewarysta Matczaka - przyp. red.) doprowadził gminę do skansenu, a próbuje rządzić i pouczać Zarząd Powiatu i starostę - oznajmił radny Paweł Molenda.

Warto także zauważyć, że Starostwo Powiatowe w Mogilnie wydało dziś specjalny "Informator Samorządowy" na temat historii restrukturyzacji SPZOZ-u wraz z treścią uchwały dotyczącej dzierżawy operatorskiej. Broszura została udostępniona wszystkim obecnym na sesji Rady Miejskiej w Mogilnie.

Sesja, w trakcie której radni ponownie mają zająć się tematem dzierżawy operatorskiej ma odbyć się w środę, 29 czerwca o godzinie 9:00 w sali konferencyjnej Starostwa Powiatowego przy ulicy Ogrodowej 10 w Mogilnie. Posiedzenie komisji Rady zaplanowane jest na ten sam dzień, na godzinę 8:00.

- Uważam, ze jest to ostatni moment na podjęcie działań w celu zachowania służby zdrowia w naszym powiecie (...) Natomiast podjęta przez Sejm i Senat, a wkrótce też podpisana przez Prezydenta RP nowa ustawa o działalności leczniczej, która jest podstawą prawną projektu uchwały jest nam bardzo przychylna. Jednocześnie nic nie stoi na przeszkodzie, aby Rada Powiatu Mogileńskiego przegłosowała uchwałę dotyczącą wydzierżawienia SPZOZ-u operatorowi - informował starosta Tomasz Barczak. (AS | PK)

REKLAMA
 
   » KOMENTARZE [51]» dodaj komentarz   

 » prosektorium (hejka | 01-07-2016, 00:40:41)

Lzy w oczach zobaczyłem naszych chłopaków biało czerwonych normalnie SWOICH! Sam popłakałam się ! Zawodowcy l Dzięki !

 » Początek końca karłopowiaciku (WYBORCA | 28-06-2016, 16:28:33)

Najwyższy już czas rozparcelować ten sztucznie utworzony i utrzymywany przez nas dla garstki politykierów karłowaty powiacik. To machina generując straty przez ludzi , którzy nie ponoszą żadnej osobistej odpowiedzialności za swoje "działania".

 » Jak rewolucja to rewolucja (OBIEKTYWNY | 28-06-2016, 07:53:15)

Pewnie ja jadę i moi kol. również bardzo dobrze.

 » Info (o zbiórce | 28-06-2016, 00:02:11)

29.06.2016 Mogilno ul. Ogrodowa 10 . Zainteresowanych zapraszam od godziny 8:00 . Sądzę , że należy zarezerwować czas do godzin minimum południowych . Nastąpi celowe przeciąganie sesji w czasie aby znudzić obserwatorów monotonnymi dyskusjami , czytaniami , występami i zniechęcić do wytrwania do końca sesji . Wtedy nastąpi głosowanie i ostateczne podjęcie decyzji w/s SPZOZ !!! Bardzo proszę przybyłych o uzbrojenie się w cierpliwość i wytrwałość . Łatwo nie będzie !

 » xxxxxxxxxxxxxxxxx (Strzelniok | 27-06-2016, 22:43:29)

29 czerwca godz 8. Koło gminy w strzelnie są podstawiane autokary , ktore pojada do Mogilna na ul ogrodową na sesję, w sprawie obrony szpitala i prywatyzacji szpitala w Strzelnie Zapraszamy zainteresowanych.

 » rozczarowany (widz z boku | 27-06-2016, 19:48:14)

Byli jeszcze inni, którzy byli wicestarostami, członkami zarządu(Szymański, Gałązka, Musidłowski) nic nie wnieśli i nie wnoszą. Szczególnie ten ostatni karierowicz wszędzie tam gdzie dają kasa.Ale też niech uważa bo dostabnie wilka od siedzenia i obradowania z kolegami na schodach przed halą.

 » Spzoz (rozczarowany | 26-06-2016, 10:46:57)

Jedno jest pewnee, że powiatem kieruje zarząd Powiatu. Ale to radni głosują za uchwałą bądź przeciw niej - Zarząd poźniej je wykonuje. Krzyzczenie, że to starosta jest wszystkiemu winien jest trochę chybione. Wystarczy przyjrzeć się wszystkim sesjom na przestrzeni lat i okazuję się, że cokolwiek było zaproponowane przez Zarząd Powiatu na rozwiązanie problemów służby zdrowia, radni - nie wszyscy - byli przeciwni wszystkiemu, nie proponując żadnych innych rozwiązań. I taki pat trwa już długi czas. Przypomnijmy że w Zarządzie m.in był pan Zowczak, który jest przeciwnikiem zmian.Zaproponował coś. Żaden radny nie zaproponuje nic bo boi się, że sukces będzie przypisany Zarządowi, błedne koło i tak od wyborów do wyborów. Solidarność 80 stoi w obronie pracowników ok. tylko zazwyczaj jest, że Związki Zawodowe też nie liczą się ekonomią i próbują forsować swoje potrzeby a nie próbują rozwiązać problemu. Słuszne uwagi zawarł w swojej wypowiedzi Dziadek.

 » szpita (hejka | 26-06-2016, 00:08:16)

mały palec kumpel przy robocie młotkiem mi załatwił ! GDZIE MAM DZWONIC? DO STAROSTY?

 » szpital (hejka | 25-06-2016, 23:51:15)

Do dziadek ! Przepraszam ! Za dużo słów za dużo lania wody ! Ciepłej wody !

 » czy wiemy o czym mówimy (Dziadek | 25-06-2016, 19:55:09)

1. Operator 2. pracownicy 3. samorządy 4. politykierstwo pamiętam chyba 2005 lub 2006 była propozycja spółki samorządowej ( chyba Burmistrz Kraśny o tym zaczął mówić) jego dawno niema a tak zacni samorządowcy raptem 4 gminy i ich długoletni "włodarze) mają to głęboko - mogileński w ogóle się nie nie zabiera głosu bo po co Starosta miałby odnieść sukces przecież połowa mieszkańców powiatu to mieszkańcy Gminy Mogilno ale nie według niego to nie mieszkańcy Gminy tylko Powiatu jak Powiatu to Starosta . Ten z przerośniętą siwą brodą nie ma pojęcia o ekonomi , o funkcjonowaniu służby zdrowia i tylko mąci, pocałuje jakąś panią w rączkę a te lecą i kochają ( bo jest z nami i stoi murem ) to nieprawda to największy szkodnik powiatu a powiem mocniej całego naszego województwa, głosi herezję , jemu i całemu Strzelnu potrzebny jest egzorcysta aby powiedział wam prawdę o waszym samorządowym guru . Pozostali 2-aj wójtowie mają to bardzo głęboko nikt z nich nie ma zamiaru dokładać kasy do spółki samorządowej pod nazwą np. Nasza służba zdrowia" sp. z o.o.. mogła powstać spółka pracownicza ale nikt sie nie kwapi lekarze mają super w takiej sytuacji im jest gorzej w SPZOZ tym im jest lepiej - myślę ,że wszyscy to widzą tylko nikt nie mówi. pielęgniarki z czego udziały z tej głodowej pensji- nie podejmą się. Może spółka samorządowo-pracownicza ale tu podobna sytuacja potrzebne są udziały . Wielcy Burmistrzowie i wójtowie mają to ( 4 litery) Co lub kto nam zostaje " OPERATOR" Kto nam to znaczy Wam drodzy pracownicy mam tu na myśli pielęgniarki , i inny personel - a kto się najbardziej boi operatora " L" i nie będę dalej wyjaśniał Żadne związki Wam nie pomogą - nie znam tego pana z Solidarności 80 ale myślę ,że założyciele z lat 80 wstydzą się za tego Pana bo dla mnie nie jest to obrona pracownika - krzykiem nic się nie załatwi. Kiedyś analizowałem zatrudnienie personelu tzw. średniego( pielęgniarek) w naszym SPZOZ już mniej się nie da . Drogie panie proszę się nie bać o pracę dla Was ta praca będzie jeżeli szpital będzie to panie pracę będziecie mieć . Zadaję sobie pytanie kto tak mąci???????? komu zależy żeby się nie udało komu zależy żeby chorym ludziom tym , którzy tej pomocy najbardziej potrzebują wydawało się ,że Zarząd Powiatu Rada Powiatu ma ich ( 4-litery) Oczywiście ci radni którzy nie przeczytali umowy z prawnikiem Baranem na czele to jest przykład jak władza uderza do głowy to jest podwójny reprezentant społeczeństwa Radny i prezes Spółdzielni Mieszkaniowej Nie znam umowy z operatorem ale na tę chwilę widzę jedyną szansę. Z tego co czytam my nie sprzedajemy obiektów , wyposażenia to jest nadal nasze samorządowe , my nie będziemy zwiększać długu . Jeżeli inwestuje firma prywatna to na pewno nie chce stracić , później chce zarobić i to jest prawidłowe. sami bez ludzi wykwalifikowanych nie zarobią . jakieś zmiany nastąpią ale myślę z korzyścią dla pracowników i dla mieszkańców naszego powiatu i myślę że dla mnie również z racji mojego wieku będę się czuł bezpiecznie ,że mam właściwą opiekę medyczną " Dziadek"

 » Czas na podsumowanie Barczaka ! (WYBORCA | 25-06-2016, 12:49:52)

Proszę o podanie do publicznej wiadomości kwoty zadłużenia tzw.powiatowej służby zdrowia za "panowania" starosty Barczaka z rozbiciem na kadencje. Ten obraz może być podstawą do odwołania człowieka ,który pobiera wynagrodzenie w nagrodę za zadłużanie szpitalidługi.Paranioja !!!

 » gleba mowi (gleba | 25-06-2016, 06:53:56)

1. Ktos jeszcze wierzy temu panu ??? 2. Personel szpitala - nauczcie sie pisac po polsku 3. Powiat juz nie istnieje - karlowaty twor od poczatku byl skazany na zaglade 4. Jak walczylismy o bycie w Wielkopolsce - trzeba bylo byc konsekwentnym Teraz siedziec cicho i nie beczec - bo nic to nie da

 » Słoma z butów... (miszczu | 25-06-2016, 05:45:45)

Proszę Cie koleś... Nie potrafią czytać? Wytłumacz mi co ma znaczyć klauzula lojalnościowa jeśli chodzi o SP ZOZ które jest samorządowe? Ja wiem... i Tych dwóch radnych przejrzało o co chodzi zarządowi...Nie będzie żadnej rozbudowy...Tyle się obiecywało przez wyborami... Tych dwóch radnych może przejść przez ulicę z głowa wysoko podniesioną, ich wyborcy wiedzą,że stanęli po stronie "zwykłych zjadaczy chleba"!!!

 » Starosta (Last Fair | 24-06-2016, 23:37:03)

Balcerowicz musi odejść!!!

 » szpital (seba | 24-06-2016, 23:20:40)

ALE INTERWENCYJNI ZE STRZELNA BYLI A MOŻE JEDNA PIELĘGNIARKA TAM Z TYŁU BYŁA BO CI Z PRZĄDU TO MYŚLELI ŻE JAK POJADĄ KRZYCZEĆ TO MOŻE DOSTANĄ W NAGRODE MIOTŁE,ŻEBY PO STRZELNIE POLATAĆ

 » prywatyzacja sp zoz (realista | 24-06-2016, 21:58:26)

a kto był w zespole przygotowującym prywatyzacje czy nie ten sam pan który szukał oszczednosci bo pogrązył oświate niejaki pan andrzej ? to dzieki jego pomysłom kilkadziesiat osób straciło prace tewraz kolej na was a on ma sdie dobrze dwa etaty rodzinka ustawiona codziennie rano biega po starostwie i mami ludzi pana staroste jego zastepce i innych tu da zarobic pare groszy tu komus coś skapnie i jeszt ok pogadajcie popytajcie az dziw ze panie sprzataczki niewalcza juz o swoje z wami bedzie to samo czas pokaze przyjdzcie na sesje i ujrzycie usmiech pana andrzeja zapraszam

 » soperator szpital (fix | 24-06-2016, 17:57:15)

a w gebicach co zlodziej zostawil dla siebie osrodek

 » zapoznanie się z umową (szpital | 24-06-2016, 17:26:27)

"Dwaj radni nie skorzystali z zapoznania się z umową" czyli trzeba było tylko poczytać ale żeby przeczytać trzeba umieć czytać.Znając tych radnych mają z tym problemy.

 » szpital (rada | 24-06-2016, 17:26:10)

Powiem wam po cichu ze nie ma pieniedzy na pensje dla pracownikow zoz to juz koniec wszyscy pujda na bruk,pozostalo tylko wziazc trabki i jechac do pani premier robic halas,ani starosta ani matczak wam pensji nie dadza.Albo zaryzykowac na dzierzawe bo kredytu nasz zoz kolejnego nie dostanie bedziecie czekac miesiacami albo latami na jakas odprawe,a operator jezeli zwolni to przyjmnie na nowych warunkach i wtedy bedzie czas np. na zmiane pracy lub podjecie decyzji co dalej a pan matczak niech przwiezie znowu ludzi z urzedu gminy bo ze szpitala nikogo nie bylo,po za tym jakas pani w tej kamizelce ze strzelna przy mnie mowila na ogrodowej ze nie wie po co tu ja przywiezli ale przynajmniej zrobi zakupy kamizelka w torbe i na miasto.i taki to jest pan matczak.Ze skansenu zrobi muzeum.

 » TERAZ KOLEJ NA REFERENDUM (WYBORCA | 24-06-2016, 12:00:48)

NA TEMAT PRZEJŚCIA STRZELNA DO POW. INOWROCŁAW. Dość zabaw za nasze pieniądze grupki powiatowych politykierów .Bez tego karłopowiaciku świat się nie zawali.Polska będzie istnieć .Mogilno ,Strzelno będzie istnieć ! Panie starosto bierz pan przykład z Camerona.Czas na dymisję. Wara od Strzelna !

 » PROŚBA (piel. | 24-06-2016, 11:23:18)

DROGIE KOLEŻANKI ZE SZPITALA W STRZELNIE I MOGILNIE - POKARZMY SIĘ ZNOWU NA TEJ WAŻNEJ DLA NAS SESJI POWIATU,AŻEBY PAN STAROSTA I JEGO ŚWITA NIE POWIEDZIAŁA ZNOWU ŻE PIELĘGNIAREK NIE BYŁO-A JEŚLI NAS NIE WIDZIAŁ ZAPRASZAMY GO DO PORADNI OKULISTYCZNEJ!!!!! SESJA W ŚRODĘ - 29 CZERWCA -GODZINA 9.00 . SPOTKAJMY SIĘ W JAK NAJLICZNIEJSZYM GRONIE NA ULICY OGRODOWEJ 10 - W BUDYNKU STAROSTWA. SERDECZNIE ZAPRASZAM !!!!!!!

 » NAGONKA (mieszkaniec | 24-06-2016, 11:09:32)

Obserwując całą tą sytuacje w powiatowej służbie zdrowia i czytając te różne Państwa komentarze stwierdzam jednoznacznie że to wszystko jest jedną wielką POLITYCZNĄ ŚCIEMĄ.Myślę że w odczuciu rządzących tym powiatem na pierwszym miejscu liczy się swój prywatny biznes a nie dobro mieszkańców.Starosta i jego koledzy którzy mają władze i udają że ratują nasze szpitale - robią zupełnie coś innego -po prostu chcą się pozbyć problemu. Bardzo dobrze że radni którym zależy na dobru mieszkańców powiatu nie dają się manipulować tym PANOM którzy myślą że ich rękoma rozwiążą problem który sami sobie stworzyli. Cała ta świta która doprowadziła służbę zdrowia do tej sytuacji powinna za to odpowiedzieć z całą surowością. NIE ZAPOMINAJMY ŻE CZASY ZIELONEJ KONICZYNKI NIE UBŁAGALNIE MIJAJĄ - NIESTETY PRZYCHODZI SUSZA W KRAJU!!!!

 » Baju Baju Bajki- tomik legend i podań Gębickich (pracownik SP ZOZ | 24-06-2016, 09:25:56)

Pierwsza rzecz jaka się tutaj ciśnie na usta z wypowiedzi starosty to że albo szpital w Mogilnie albo nic i operator to jedyne wyjście z całej sytuacji.... Z tego co mi wiadomo ludzie sprzeciwiają się operatorowi a nie szpitalowi w Mogilnie i tutaj pojawia się problem bo starosta równoważy te sytuacje głosujcie za operatorem a on da nam szpital w Mogilnie jak nie zagłosujecie za nim to nie będzie niczego.... Nie będzie niczego bo ktoś do tego doprowadził przez ostatnie lata ktoś pozostawił 20 miejscowy oddział wewnętrzny w Mogilnie który nie ma racji bytu w obecnej Ochronie Zdrowia a operator to panaceum na wszystko.... i to jest totalna bzdura jaka może być.... Bo szpital może istnieć bez operatora ale trzeba po prostu nim zacząć zarządzać a nie myśleć o wyborach a skoro Starosta wychodzi z założenia że nie potrafi nim zarządzać i oddaje nad nim piecze to powinien też nie być już starostą skoro przerosła go tematyka szpitalnictwa. Dziwne że Żnin borykał się z takimi samymi zmianami i jakoś wyszedł na prostą a najlepsze jest to że zarządza w nim mieszkaniec powiatu mogileńskiego i nie mówię tu o TB tylko o Panu Romanie Pawłowskim który zna się na rzeczy i potrafi podejmować trudne decyzje. Stwierdzenie że operator albo nic bardziej chyba się odnosi do pomysłów zarządu powiatu którzy nie mają pomysłów co już robić w tym temacie... zostały wydane pieniądze na plany restrukturyzacji SP ZOZ bodajże nawet były 3 takie plany kasa wydana a zalecenia nie spełnione ktoś powie że zwolniono 24 osoby no naprawdę wielka restrukturyzacja wykonane 4 % planu, szpital ładnie wygląda bo termoizolacja została wykonana... pięknie tylko część tzw "hotelowa" szpitala to tylko budynki i przedmioty a co z leczeniem pacjentów? kulturą pracy w zakładzie ? zarządzaniem personelem? ograniczeniem niegospodarnością? poprawieniem polityki lekowej? bilansowaniem bieżącej działalności szpitala? gdzie lekarze w Podstawowej opiece zdrowotnej- na ten temat mogą się wypowiedzieć mieszkańcy Strzelna, Markowic, Mogilna którzy nie mają gdzie się leczyć? Jak ktoś mi powie że sukces to jest że mamy dwie filie które się zadłużają z roku na rok mamy okrojoną działalność i łaskawie operator pozwolił przejrzeć umowę to ja się pytam czy to jest sukces ????? to jest totalna porażka!!!!!!!!!!!! Skoro starosta prosi się operatorowi czy łaskawie może on pokazać umowę to ja się pytam kto stawiał warunki w tym temacie???? Skoro o pokazanie umowy starosta musiał się kajać i to są negocjacje??? Proszenie o coś kogoś... Apropo po pierwsze to nie jest nowa ustawa o działalności leczniczej tak dla wiadomości starosty tylko jej nowelizacja a to duża różnica... jest bardzo przychylna??? komu??? jest bardzo przychylna SP ZOZ który będzie powadził działalność na danym terenie a nasz SP ZOZ będzie się zajmować tylko Gębicami a tutaj będzie spółka która będzie zarządzać daną jednostką więc w myśl ustawy podmiot leczniczy tylko że jego podmiotem tworzącym nie będzie starostwo tylko spółka prywatna i to proszę wziąć pod uwagę bo w myśl tej Ustawy będą promowane podmioty lecznicze których podmiotem tworzącym jest samorząd bo cała ustawa zrzuca odpowiedzialność na samorządy odnośnie ujemnego wyniku finansowego, kupowania dodatkowych świadczeń zdrowotnych.... a od tego starostwo właśnie ucieka tzn. od odpowiedzialności za mieszkańców powiatu. Piękna przemowa apropo będzie chirurgia będzie wewnętrzny itd. to tak jak bym powiedział będzie kiedyś koniec świata.... ogólnikowe podejście do tematu mnie trochę martwi... ja bym chciał wiedzieć kiedy to będzie.... skoro na pewno nie do 2020 bo fundusze z Unii a jest taki termin 31.12.2017 czyli dostosowanie naszego szpitala???? to już nie obowiązuje.... sala operacyjna nie spełnia wymogów.... wracając do ogólników chciałbym wiedzieć ile będzie łóżek na tych oddziałach jakie będą procedury czy wszystko jak jest ??? w tej sprawie jest więcej pytań niż odpowiedzi a najgorsze że nawet tej odpowiedzi nie zna ten który nas w to wszystko pakuje....

 » szpita (onufry | 23-06-2016, 21:40:04)

W całej tej batalii o szpital szanownym radnym nie chodzi o ich istnienie a już na pewno o dobro nas pacjentów. Panowie i Panie radni myślą o następnych wyborach i o tym jak się pokazać nam wyborcą, jak oni walczą o nasze dobro. Jestem pewny że bardzo rzadko korzystają z usług publicznej opieki medycznej/proszę niech ujawnią w jakich przychodni są zarejestrowani/, a na pewno leczenie szpitalne wybierają o szpitalach, które są dużo lepiej wyposażone. W naszych szpitalach środki które powinny iść na wykonywanie badań diagnostycznych wydawane są na utrzymanie budynków i całego zaplecza. Dlaczego ja jako pacjent aby wykonać tomograf czy rezonans magnetyczny lub inne specjalistyczne badanie muszę czekać wiele miesięcy w innych ośrodka. Nie wiem czy po zmianach własnościowych tego typu problemy mają szansę na rozwiązanie, dlatego uważam że oba szpitale nie mają szans na istnienie.

 » odpowiedzialność !!! (Jureczek | 23-06-2016, 21:38:57)

Tomeczku ! Jakiś Ty piękny ! Szkoda , że niewiele potrafisz !!!

 » Całe szczęście (Całe szczęście | 23-06-2016, 20:38:54)

Całe szczęście, że są w demokratycznie wybranych wyborach radni którzy reprezentują wolę ludu...Jednak różnica między włodarzami jest widoczna...Burmistrz bije starostę na głowę taktem i skutecznością...

 » Pomrucz sobie (jol | 23-06-2016, 19:46:40)

Nie jestem ani za Strzelnem ani za Mogilnem ale jak słucham bzdur o odejściu Strzelna z powiatu mogileńskiego to myślę że to jacyś pomyleńcy plotą bzdury. Razem ze swoim Ewusiem idźcie gdzie was oczy poniosą, tylko kto was weźmie, nieudaczniki tacy sami jak starosta.

 » Długi (Strzelno | 23-06-2016, 19:39:46)

To Mogilno zapuściło Strzelno w długi pobudowali nowy oddział dziecięcy i niema kasy na zapłatę wykonawcy i to spora kasa dlaczego o tym się nie mówi.Niech powiedzą jak produkuje starostwo długi.

 » o odpowiedzialności (Nonkonformista | 23-06-2016, 17:49:58)

Przeniesienie oddziałów szpitalnych ze Strzelna do Mogilna zostało wpisane do projektu uchwały rady powiatu, raczej ze względu na chęć zmuszenia w ten sposób radnych opozycyjnych z Mogilna (z PO), do poparcia pomysłu z dzierżawą operatorską. Świadczy o tym chociażby zachowanie wicestarosty Szarzyńskiego oraz radnych z PSL-u ze Strzelna. Byli oni wściekli i wystraszeni, że radni opozycyjni nie poparli pomysłu Barczaka. Wtedy radni z PSL-u ze Strzelna głosując "dla picu" przeciwko pomysłowi Barczaka, przerzuciliby odpowiedzialność za likwidację szpitala w Strzelnie oraz za zwolnienia pracownicze, na swoją powiatową opozycję. Musimy jednak pamiętać,że przecież naszym powiatem samodzielnie rządzi PSL! Nie mieli żadnego problemu z wyborem starosty, a teraz mają taki duży problem z przenoszeniem oddziałów szpitalnych i z ewentualnymi zwolnieniami pracowników przez operatora? ŻENADA!

 » niewygodna prawda (Nonkonformista | 23-06-2016, 17:16:49)

Panie Molenda, nie chce Pan wtrącania się Pana burmistrza Matczaka w sprawy powiatowe? To Pan nie rozumie, że ten cały spór na linii Matczak-Barczak (i odwrotnie), jest przede wszystkim ich wzajemną grą szpitalem? Proszę sobie przypomnieć chociażby wspólne oświadczenie Barczaka i Gałązki z listopada 2010 r., które to pomogło wygrać Matczakowi wybory na Burmistrza Strzelna. I odwrotnie, proszę również pamiętać o wydatnej pomocy Matczaka i jego ludzi, w utrzymaniu się przez Barczaka na fotelu starosty (i to już podczas awantury o szpital!). Podobnych przykładów jest całe mnóstwo. Przecież ten cały spór, ma na celu uzyskanie dobrego wyniku wyborczego przez PSL z Mogilna i ze Strzelna oraz przez Barczaka i Matczaka. Zgadzam się niestety z Panem w jednym, w bardzo krytycznej ocenie działań Ewarysta Matczaka jako Burmistrza Strzelna.

 » Kontrola (edek | 23-06-2016, 15:51:07)

CBA jest już w sejmikach,niedułgo zawita do powiatów.A wtedy panie Barczak jako członek wrogiego PSL.....

 » odwolac staroste .... (pan Jan | 23-06-2016, 15:24:28)

Czyli wojna dalej trwa o szpital... ten problem bedzie juz czaly czas jedynym rozwiazaniem jest Likwidacja tego karłowatego powiaciku albo zmiana starosty bo ten pan jest juz na tym stolku tyle lat i co zrobil ??? Sklucil dwa miasta i tyle wiec jestem za odwolaniem tego pana . A jak Strzelno odejdzie od tego powiaciku to zobaczymy czym bedzie Mogilno... wtedy przeniosa wam Biskupin do Mogilna...pozdrawiam miasto bez rynku

 » Starosta Barczak- patronem Mogilna (WYBORCA | 23-06-2016, 14:44:57)

Dobrze ,że ujawnia Pan publicznie swoją troskę by Mogilno nie stało się zaściankiem . Bez Strzelna Mogilno już jest ZAŚCIANKIEM i miastem na uboczu ..Zbędna więc jest Pana troska . Strzelno to Panu zapamięta i przypomni przy urnach. Najlepie Panu do tej pory udaje się wyprzedaż mienia z terenu Gminy Strzelno bo zorganizowanie np. agendy wydziału komunikacji w Strzelnie to już za wysokie zadanie dla Pana i z pewnością chęci brak gdyż trzeba by było trochę popracować!?

 » Po co tyle hałasu? (Maniek | 23-06-2016, 13:35:47)

Skoro to wszystko musi być tajne/poufne itd/itp to może poproszeni zostaną kontrolerzy z Urzędu Zamówień Publicznych albo NIK i wypowiedzą się co do sposobu wyboru operatora - ale przed jego wyborem , a nie po!!! Ad vocem skansenu w Strzelnie - gdyby nie ten skansen to Mogilno nie byłoby powiatową metropolią - zdaje się, że zapomniano już w MOGILNIE i jego bliskiej okolicy jak ten "powiacik był wykuwany".Pozdrowienia dla Powiatowej Władzy!!!

 » zróbcie w końcu porządek (pacjent | 23-06-2016, 13:01:17)

Ale kogo i czego my tu bronimy???!!! Tych przemiłych pań w recepcji, które szybko i miło to załatwią ale znajomego i to jeszcze bez kolejki przy drzwiach bocznych . . . Lub grupy księgowych, które przerzucają tony papierów bo się boją programu komp lub po prostu nie znają podstawowych zasad obsługi komputera . . . I tak przykłady można by było mnożyć. Panie i panowie to nie te czasy. Za komuny to może byliście kimś a teraz to my jesteśmy dla was - pacjenci!!! Czy to nie dziwne, że w każdej niepublicznej przychodni wszyscy są mili i uśmiechnięci a pacjent jest tam najważniejszy???!!! Tam wiedzą że czym więcej pacjentów tym więcej pieniędzy z NFZ a dzięki temu te panie mają pracę myślę w nie najgorszych warunkach. Komercja to komercja, oczywiście ludzie są ważni i trzeba o kadrę dbać ale nie trzymać nieudaczników i nierobów!!!

 » medycyna i zdrowie (elli | 23-06-2016, 12:02:17)

ludzie skąd tyle jadu bądźcie rozsądni skoro wydano pieniądze na remont w Strzelnie to trzeba konsekwentnie to dalej robić i mieć dobry szpital z odpowiednim wyposażeniem i personelem w Mogilnie zostawić oddział dla przewlekle chorych schowajcie chore ambicje zróbcie coś dobrego dla obywateli którzy na Was głosują jestem z Mogilna i jest mi obojętne gdzie będzie szpital byle był dobrze wyposażony

 » szpital (hejka | 23-06-2016, 11:51:08)

Do wyborca. Dymisja , przejście na wcześniejszą emeryturę ? W moje ocenie byłaby to "nagroda" dla tego Pana ! rozliczenie i stosowna kara taka musi być zapłata ku przestrodze dla innych "wszech mocnych" i jedynych wszystko wiedzących ! !

 » namawianie (podatnik | 23-06-2016, 11:31:19)

DROGI PANIE STAROSTO - CZAS MINĄ - NAMAWIANIE RADNYCH MIEJSKICH Z MOGILNA JAK I STRZELNA NIE POMOŻE PANU W ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA OBECNY STAN POWIATOWEJ SŁUŻBY ZDROWIA. PAN I PAŃSCY KOLEDZY Z ZARZĄDU POWIATU POWINNIŚCIE WYWIESIĆ Z HONOREM BIAŁĄ FLAGĘ I POWIEDZIEĆ JEDNYM CHÓREM - DZIĘKUJEMY.

 » SPZOZ (pracownik | 23-06-2016, 11:07:47)

Chciałbym się odnieś do wypowiedzi Pana Starosty który stwierdził że na poprzedniej Sesji nie było pracowników naszej służby zdrowia - TO ŻENADA . Pracownicy mają już dość Pańskich obietnic - słyszą tylko o zwolnieniach - o zaciąganiu pasa a teraz stoją znowu przed wizją zwolnień grupowych.Panie Starosto mamy dość oglądania i słuchania grupy Radnych którzy w czasie obrad sesji nie wiedzą w ogóle co tam się dzieje - mamy dość wulgaryzmów - mamy dość drzemania podczas obrad sesji. Żyjemy nadzieją że druga grupa Radnych którym zależy na mogileńskiej służbie zdrowia nie dopuści ażeby cały nasz majątek poszedł w ręce PRYWACIARZA a personel na zieloną trawkę. Myślę że jest sposób na uzdrowienie naszej SŁUŻBY ZDROWIA - tylko trzeba szczerze tego CHCIEĆ !!!! PRACOWNIKÓW NA PEWNO NIE ZABRAKNIE NA NADCHODZĄCEJ SESJI!!!

 » BARCZAK NIEWIARYGODNY ! (WYBORCA | 23-06-2016, 10:46:22)

W temacie "uzdrawiania"powiatowej służby zdrowia !!!! Jedyne co Pan może zrobić w tym temacie to dokonać pdosumowania wieloletniej Pańskiej zabawy w tym temacie ,za krórą MY PODATNICY MUSIMY PŁACIĆ !!! Ile kosztował nas Ogrodowicz ? Jakie jest aktualne zadłużenie szpitali? Można jeszcze podać się do dymisji ....jeśli odwagi starczy!STRZELNO DO POWIATU INOWROCŁAW zakończy ostatecznie ten temat!!!

 » Szpital (Strzelno | 23-06-2016, 10:06:19)

Będąc obiektywnym to porównując szpital w mogilnie do szpitala w strzelnie to niestety szpital w mogilnie to skansen. W Strzelnie są bardzo ładnie wyremontowane korytarze windy i oddziały,nowy gmach budynku, nowy oddział dziecięcy, jest również parking i możliwość dalszej rozbudowy a także możliwość lądowiska a mogilno co ma? Jakie korytarze? Jaką powierzchnie do rozbudowy? Jakie sale chorych? i mamy juz odpowiedź gdzie jest skansen :)

 » STRZELNO (nemo | 23-06-2016, 10:01:33)

Strzelno to diura a jak zaczną rozwalać się te budynki gminne co to Matczak obiecał sprzedać a teraz ma to w nosie i niedługo to ludzie będą mieli powietrza tyle w domu co i na dworzu

 » do b/w (Genas | 23-06-2016, 09:57:39)

Aleś mądrala b/w! Wysyłasz starostę po naukę do burmistrza Duszyńskiego? Że co? Że burmistrz wie jak spółki tworzyć? Spółka MPGK to nie szpital i chorzy ludzie! Taka spółka,a dopiero teraz po 10 latach dach załatali nad warsztatem przy ul. Witosa! A spółka Mogilno-Sport? Fajna spółka, w której cały czas podobno pracowały sztaby ludzi zatrudnionych tak naprawdę w ... mogileńskim OSRiR. To się nazywa zaradność!

 » wypowiedź (xp | 23-06-2016, 06:07:18)

Brawo dla Pawła Molendy, który uważa, że Strzelno to skansen, a burmistrz Matczak wtrąca się w działania Rady Powiatu. Pierwszy, który odważył się powiedzieć prawdę o władzy Pana Matczaka i jego dokonaniach. Nie idziemy do przodu tylko się cofamy, ale jak daleko jeszcze. Co może być gorszego od skansenu? Era kamienia łupanego i mieszkanie w grotach...

 » Do Matczaka (Nonkonformista | 23-06-2016, 00:10:31)

Panie burmistrzu Matczak jest Pan zadowolony, że to dużej mierze dzięki Panu Barczak nadal rządzi powiatem, przenosi szpital ze Strzelna do Mogilna i wprowadza operatora? Strzelno w przyszłości straci szpital a wcześniej pracownicy SPZOZ-u stracą pracę, właśnie dzięki Panu i Pańskiej ekipie! Niech Pan teraz nie udaje, że broni Pan szpitala i jego pracowników! Pan przecież wie, że obaj z Barczakiem jesteście dla siebie najlepszymi gwarantami zachowania swoich stanowisk, i że ta cała awantura o szpital zapewnia wam obu sukces wyborczy. Tylko dlaczego dzieje się to naszym kosztem?

 » SZKOŁA (JA | 22-06-2016, 23:13:02)

Przy okazji pomysłów,pana starosty i pana Konieczki,zapytajcie pracowników szkół,na jaki układ panowie ze starostwa poszli z Impelem,firma potraktowała ludzi jak śmieci,za przyzwoleniem pana Konieczki i starosty,tak załatwią całe Strzelno.

 » do (S. J. Lec | 22-06-2016, 23:00:56)

Niech sobie ten przypis przeczyta elita, że każda śmietanka jest na deser bita!

 » Cmg (Cmg | 22-06-2016, 22:52:02)

Rada Powiatu jest winna sytuacji w CMG, ludzie tego nie widzicie?

 » Przekręt PO-PSL (tofik | 22-06-2016, 22:51:06)

Do powiatowej PSL-wskiej sitwy z jej wątpliwej uczciwości guru dołączył gminny kacyk z PO i odwołaną/powołaną Kujawą. Czyli mamy komplet bankrutów politycznych.Ciekawe jaki mają interes ci kombinatorzy żeby tak się spieszyć z darowaniem nazego majątku przybłędom.Może zostali "materialnie"zainteresowani? Panowie uczciwi radni mam nadzieję że stanowicie większość i ta klika nie zrealizuje swoich niecnych zamiarów.

 » Barczak to kolejny Kaczyński!!! (Roman | 22-06-2016, 22:32:24)

Dlaczego Pan nienawidzi tak Strzelna? Wszystko by Pan tu zlikwidował. Szpital, szkoły ponadgimnazjalne, MOW-y... co jeszcze chodzi Panu w Pana chorej głowie?

 » ---------!? (b/w | 22-06-2016, 22:13:12)

Panie Starosto !!! Czy do Pana nie dociera , że mieszkańcy są na NIE ? Proszę założyć spółkę z o.o. , pod nadzorem Powiatu i jej przekazać SPZOZ . Jeśli nie wie Pan jak to się robi , to proszę udać się do Burmistrza Duszyńskiego . Proszę już skończyć ten żałosny handelek spzoz-em i zabrać się do roboty . Gadaniem nic Pan nie zdziałasz . Na ostatniej radzie usłyszał Pan jakie jest poważanie społeczeństwa dla Pańskiej osoby . Więc do roboty Starosto ! Spółka , prezes Marek i do dzieła ! Pozdr .

 


Portal CMG24.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść prezentowanych opinii. Użytkownik dokonujący wpisu
na łamach portalu, może ponieść za jego treść odpowiedzialność cywilną bądź karną.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Żadna część serwisu www.CMG24.pl nie może być kopiowana, reprodukowana
lub przekazywana w żadnej formie i żadnymi środkami elektronicznymi, mechanicznymi
lub w inny sposób wykorzystywana bez zgody właściciela serwisu.
 
 
REKLAMA
 » W oczekiwaniu na Wielkanoc (0)
 » Całkowita blokada dróg (7)
 » 25-lecie Powiatu Mogileńskiego (22)
 » Niezastąpiona liczba Pi (2)
 » Konfiskata pojazdu za promile (15)
 » Kradł i był poszukiwany (4)
 » WYBORY 2024: Dąbrowa (21)
 » WYBORY 2024: JW (7)
 » Trzeci kandydat w Mogilnie (38)
 » Świętowanie w Dzierzążnie (3)
 » NIESTRONNO: Dzień Kobiet (6)
 » Rozbierają linię Mogilno-Orchowo (45)
 » Wybory 2024: Strzelno (7)
 » WYBORY 2024: Mogilno (37)
 » WYROBKI: Święto kobiet (3)
REKLAMA
   
   O portalu  |  Regulamin  |  Współpraca i patronat medialny  |  Reklama  |  Polityka prywatności i ciasteczek  |  Kontakt © CMG24.pl 2010-2021   

Zmiana polityki prywatności

Drogi Użytkowniku,

Chcielibyśmy poinformować, że zaktualizowaliśmy naszą Politykę prywatności i cookies. W dokumencie tym wyjaśniamy w sposób przejrzysty i bezpośredni jakie informacje zbieramy i dlaczego to robimy.

Nowe zapisy w polityce prywatności wynikają z konieczności dostosowania naszych działań oraz dokumentacji do nowych wymagań europejskiego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), które będzie stosowane od 25 maja 2018 r.

Informujemy jednocześnie, że nie zmieniamy niczego w aktualnych ustawieniach ani sposobie przetwarzania danych. Ulepszamy natomiast opis naszych procedur i dokładniej wyjaśniamy, jak przetwarzamy Twoje dane osobowe oraz jakie prawa przysługują naszym Użytkownikom.

Kto będzie administratorem Twoich danych?

Po dniu 25 maja 2018 roku administratorami danych będzie CMG Media z siedzibą w Stawiskach 23c (88-300 Mogilno) (dalej "CMG Media") oraz nasi Partnerzy, z którymi stale współpracujemy. Celem również dostosowywanie reklam, które widzisz na naszej stronie do Twoich preferencji oraz wykonywanie różnych badań mających na celu polepszanie usług internetowych i dostosowywanie ich do potrzeb użytkowników. Szczegółowe informacje znajdują się w polityce prywatności.

Jaki jest cel przetwarzania danych?

Dane osobowe są zbierane w ramach korzystania przez naszych Użytkowników z Portalu wraz z funkcjonalnościami na nim udostępnianym, w tym zapisywanych w plikach cookies, które są instalowane na naszej stronie przez nas oraz naszych Partnerów.

- realizacji postanowień zawartych w ramach umowy sprzedaży reklamy (m.in. banerowej, artykułu

sponsorowanego);

- obsługi zgłoszeń, które do nas kierujesz (np. przez formularz kontaktowy, e-mail);

- umożliwienia świadczenia usługi drogą elektroniczną oraz pełnego korzystania z Portalu, w tym dokonywania

transakcji płatniczych w ramach serwisu ogloszenia.cmg24.pl przy zakupie ogłoszeń;

- komentowania artykułów, wydarzeń, zdjęć, filmów;

- dodania ogłoszenia na stronach serwisu ogloszenia.cmg24.pl;

- monitorowania Twojej aktywności oraz wszystkich innych użytkowników, obejmującej Twoją aktywnością

na Portalu poprzez przeprowadzanie badań i analiz, aby badać funkcjonalność Portalu i wprowadzać udogodnienia;

- prowadzenia analiz statystycznych;

- prowadzenie postępowań sądowych;

- przechowywanie danych dla celów archiwizacyjnych;

Komu możemy przekazać dane?

Zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa dane mogą zostać przekazane w następujących przypadkach:

- Twoje dane osobowe udostępniamy podmiotom wspierającym nas w świadczeniu usług płatniczych,

usług związanych z przechowywaniem, łączeniem i analizowaniem danych

- Twoje dane osobowe mogą zostać udostępnione na wniosek organów ścigania m.in. Policji i Prokuratury

- Ze względu na konieczność blokowania działania robotów internetowych na stronach Portalu, stosujemy

mechanizm Google reCAPTCHA do sporadycznego badania, czy zachowania naszych użytkowników nie noszą

znamion zachowań robotów. W takiej sytuacji możemy ujawnić Google LLC Twój adres IP

Jak możesz zarządzać swoimi danymi?

Masz prawo do żądania dostępu do danych, sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania. Możesz również wycofać zgodę na przetwarzanie danych osobowych, zgłosić sprzeciw oraz skorzystać z innych praw wymienionych szczegółowo w polityce prywatności. Znajdziesz tam informacje jak to uczynić.

Klikając przycisk "Akceptuję" lub zamykając okno (Zmiana polityki prywatności) za pomocą przycisku "x" wyrażasz zgodę na przetwarzanie, w tym profilowanie przez CMG Media oraz naszych Partnerów, Twoich danych osobowych zapisanych w plikach cookies i im podobnych technologiach stosowanych w Portalu przez CMG Media i Partnerów w celu marketingowym, obejmującym analitykę w celach marketingowych oraz wyświetlanie spersonalizowanych ofert, reklam i innych usług.

Pamiętaj, możesz w każdej chwili nie wyrazić zgody lub cofnąć zgodę na przetwarzanie Twoich danych osobowych. Szczegóły dotyczące wycofania i niewyrażenia zgody znajdziesz w Polityce prywatności i ciasteczek.

NIE TERAZZGADZAM SIĘ